İçeriğe geçmek için "Enter"a basın

Emeklilik hesabında ödemeler değişiyor! 1999 öncesi ve sonrası SGK girişine eksik prim formülü netleşti

Emeklilik hesabında ödemeler değişiyor! 1999 öncesi ve sonrası SGK girişine eksik prim formülü netleşti

14:54, 07/10/2026, Çarşamba
Yeni Şafak
Emeklilik hesabında ödemeler değişiyor! 1999 öncesi ve sonrası SGK girişine eksik prim formülü netleşti

Emeklilik için prim günlerindeki eksikleri tamamlamak isteyenler açısından 2026 yılının son aylarına girilirken borçlanma işlemleri yeniden önem kazandı. Özellikle askerlik ve doğum borçlanması yaparak emeklilik hesabındaki eksik günlerini tamamlamayı planlayan sigortalılar, yıl sonuna kadar yapılacak başvurular ile yeni yılda yapılacak başvurular arasındaki maliyet farkını araştırıyor. Borçlanma tutarlarının hesaplanmasında asgari ücretin belirleyici olması nedeniyle 1 Ocak 2027 itibarıyla yeni bir hesaplama dönemi başlayacak. Asgari ücrette yapılacak değişiklik, doğum ve askerlik borçlanmasının yanı sıra Bağ-Kur’da geçmiş dönemlerde durdurulan hizmetlerin yeniden kazanılması amacıyla yapılan ihya işlemlerinin maliyetini de etkileyecek. Bu nedenle emeklilik planını tamamlamak isteyenler, başvuru tarihinin ödenecek tutar açısından ne kadar önemli olduğunu mercek altına aldı. Peki 2027 yılında doğum borçlanması ve askerlik borçlanması ne kadar olacak, Bağ-Kur ihya tutarları nasıl değişecek, mevcut tutarlardan yararlanmak isteyenler ne zamana kadar başvuru yapabilecek? İşte emeklilik hesabını yakından ilgilendiren borçlanma ve ihya ayrıntıları…

Eksik prim günlerini tamamlayarak emeklilik şartlarını karşılamak isteyen sigortalılar için yıl sonuna kadar olan dönem ayrı bir önem taşıyor. Askerlik veya doğum nedeniyle çalışılmayan süreleri borçlanarak prim günlerine eklemek isteyenler, 2027 yılında uygulanacak yeni tutarları şimdiden araştırmaya başladı. Mevcut sistemde borçlanma bedelleri başvuru tarihindeki kazanç tutarları üzerinden hesaplanırken, yeni asgari ücretin yürürlüğe girmesiyle birlikte yapılacak yeni başvurularda ödenecek rakamlar da değişecek. Özellikle uzun süreli borçlanma yapmak isteyenler açısından birkaç aylık süre bile toplam maliyette önemli bir fark oluşturabilecek. Bununla birlikte Bağ-Kur kapsamında daha önce durdurulan sigortalılık sürelerini yeniden kazanmak isteyenlerin başvuracağı ihya işleminde de yeni asgari ücretin etkisi görülecek. Peki 1 Ocak 2027 sonrasında askerlik ve doğum borçlanmasının maliyeti ne kadar artacak, Bağ-Kur ihyasında yeni hesaplama nasıl yapılacak ve emeklilik için eksik günleri bulunanlar hangi tarihe kadar işlem yapmalı? İşte merak edilen tüm ayrıntılar…

Eksik prim günlerini tamamlayarak emeklilik şartlarını karşılamak isteyen sigortalılar için yıl sonuna kadar olan dönem ayrı bir önem taşıyor. Askerlik veya doğum nedeniyle çalışılmayan süreleri borçlanarak prim günlerine eklemek isteyenler, 2027 yılında uygulanacak yeni tutarları şimdiden araştırmaya başladı. Mevcut sistemde borçlanma bedelleri başvuru tarihindeki kazanç tutarları üzerinden hesaplanırken, yeni asgari ücretin yürürlüğe girmesiyle birlikte yapılacak yeni başvurularda ödenecek rakamlar da değişecek. Özellikle uzun süreli borçlanma yapmak isteyenler açısından birkaç aylık süre bile toplam maliyette önemli bir fark oluşturabilecek. Bununla birlikte Bağ-Kur kapsamında daha önce durdurulan sigortalılık sürelerini yeniden kazanmak isteyenlerin başvuracağı ihya işleminde de yeni asgari ücretin etkisi görülecek. Peki 1 Ocak 2027 sonrasında askerlik ve doğum borçlanmasının maliyeti ne kadar artacak, Bağ-Kur ihyasında yeni hesaplama nasıl yapılacak ve emeklilik için eksik günleri bulunanlar hangi tarihe kadar işlem yapmalı? İşte merak edilen tüm ayrıntılar…

Asgari Ücret Zammı Öncesi Borçlanma Uyarısı! Doğum, Askerlik ve Bağ-Kur İhya Maliyetleri Değişecek

Asgari ücrette 1 Ocak 2027 itibarıyla yapılacak artış yalnızca çalışanların gelirlerini değil, SGK üzerinden gerçekleştirilen bazı borçlanma işlemlerinin maliyetlerini de değiştirecek. Doğum ve askerlik borçlanmasının yanı sıra yurt dışı borçlanması ve Bağ-Kur ihya işlemlerinde ödenecek tutarlar, başvuru tarihinde geçerli olan kazanç üzerinden yeniden hesaplanacak. Mevcut tutarlardan yararlanmak isteyen vatandaşlar açısından yıl sonuna kadar olan dönem önem taşıyor. Yeni asgari ücretin devreye girmesiyle birlikte borçlanma maliyetlerinin de artması bekleniyor.

Bu nedenle doğum, askerlik, yurt dışı borçlanması veya Bağ-Kur ihyası planlayanların başvuru tarihini dikkatle değerlendirmesi gerekiyor.

Asgari Ücret Zammı Öncesi Borçlanma Uyarısı! Doğum, Askerlik ve Bağ-Kur İhya Maliyetleri DeğişecekAsgari ücrette 1 Ocak 2027 itibarıyla yapılacak artış yalnızca çalışanların gelirlerini değil, SGK üzerinden gerçekleştirilen bazı borçlanma işlemlerinin maliyetlerini de değiştirecek. Doğum ve askerlik borçlanmasının yanı sıra yurt dışı borçlanması ve Bağ-Kur ihya işlemlerinde ödenecek tutarlar, başvuru tarihinde geçerli olan kazanç üzerinden yeniden hesaplanacak. Mevcut tutarlardan yararlanmak isteyen vatandaşlar açısından yıl sonuna kadar olan dönem önem taşıyor. Yeni asgari ücretin devreye girmesiyle birlikte borçlanma maliyetlerinin de artması bekleniyor.Bu nedenle doğum, askerlik, yurt dışı borçlanması veya Bağ-Kur ihyası planlayanların başvuru tarihini dikkatle değerlendirmesi gerekiyor.

DOĞUM BORÇLANMASI 2027’DE NE KADAR OLACAK?

Kadın sigortalılar, doğum nedeniyle çalışamadıkları süreleri belirli şartlar kapsamında borçlanarak emeklilik hesaplarına dahil edebiliyor. Her çocuk için iki yıla kadar yapılan borçlanmayla çalışılmayan süreler prim gününe eklenebiliyor.

Doğum borçlanmasının tutarı, başvuru tarihinde geçerli olan prime esas kazanç üzerinden hesaplanıyor. En düşük tutar açısından brüt asgari ücretin yüzde 32’si dikkate alınıyor. 2026 yılı mevcut tarifesine göre en düşük doğum borçlanmasının aylık maliyeti 10 bin 569 lira 60 kuruş seviyesinde bulunuyor. 24 aylık yani 2 yıllık doğum borçlanmasının toplam maliyeti ise 253 bin 670 lira 40 kuruş. Asgari ücretin 2027 yılında farklı oranlarda artması halinde maliyetler de buna göre yükselecek.

DOĞUM BORÇLANMASI 2027'DE NE KADAR OLACAK?Kadın sigortalılar, doğum nedeniyle çalışamadıkları süreleri belirli şartlar kapsamında borçlanarak emeklilik hesaplarına dahil edebiliyor. Her çocuk için iki yıla kadar yapılan borçlanmayla çalışılmayan süreler prim gününe eklenebiliyor.Doğum borçlanmasının tutarı, başvuru tarihinde geçerli olan prime esas kazanç üzerinden hesaplanıyor. En düşük tutar açısından brüt asgari ücretin yüzde 32'si dikkate alınıyor. 2026 yılı mevcut tarifesine göre en düşük doğum borçlanmasının aylık maliyeti 10 bin 569 lira 60 kuruş seviyesinde bulunuyor. 24 aylık yani 2 yıllık doğum borçlanmasının toplam maliyeti ise 253 bin 670 lira 40 kuruş. Asgari ücretin 2027 yılında farklı oranlarda artması halinde maliyetler de buna göre yükselecek.

YÜZDE 28,4 ZAM SENARYOSU

Asgari ücretin yüzde 28,4 oranında artması halinde aylık en düşük doğum borçlanması yaklaşık 13 bin 571 lira 37 kuruşa çıkacak.

24 aylık doğum borçlanmasının toplam maliyeti ise 325 bin 712 lira 79 kuruşa yükselecek. Böylece mevcut maliyete göre yaklaşık 72 bin liralık fark oluşacak.

YÜZDE 30 ZAM SENARYOSU

Asgari ücretin yüzde 30 artırılması halinde 2 yıllık doğum borçlanmasının maliyeti 329 bin 771 lira 52 kuruşa ulaşacak.

YÜZDE 35 ZAM SENARYOSU

Asgari ücrette yüzde 35’lik artış gerçekleşmesi halinde ise 24 aylık doğum borçlanmasının maliyeti 342 bin 455 lira 4 kuruşa kadar çıkabilecek.

Böylece mevcut tutarla 2027 yılında oluşabilecek maliyet arasında önemli bir fark ortaya çıkacak.

YÜZDE 28,4 ZAM SENARYOSUAsgari ücretin yüzde 28,4 oranında artması halinde aylık en düşük doğum borçlanması yaklaşık 13 bin 571 lira 37 kuruşa çıkacak.24 aylık doğum borçlanmasının toplam maliyeti ise 325 bin 712 lira 79 kuruşa yükselecek. Böylece mevcut maliyete göre yaklaşık 72 bin liralık fark oluşacak.YÜZDE 30 ZAM SENARYOSUAsgari ücretin yüzde 30 artırılması halinde 2 yıllık doğum borçlanmasının maliyeti 329 bin 771 lira 52 kuruşa ulaşacak.YÜZDE 35 ZAM SENARYOSUAsgari ücrette yüzde 35'lik artış gerçekleşmesi halinde ise 24 aylık doğum borçlanmasının maliyeti 342 bin 455 lira 4 kuruşa kadar çıkabilecek.Böylece mevcut tutarla 2027 yılında oluşabilecek maliyet arasında önemli bir fark ortaya çıkacak.

ASKERLİK BORÇLANMASI DAHA PAHALI HALE GELECEK

Askerlik borçlanması da başvuru tarihinde geçerli olan asgari ücret üzerinden hesaplanan tutarlardan etkileniyor. En düşük borçlanma tutarı açısından brüt asgari ücretin yüzde 45’i dikkate alınıyor.

2026 yılında en düşük günlük askerlik borçlanması tutarı 495 lira 45 kuruş olarak uygulanıyor. Buna göre aylık borçlanma tutarı 14 bin 863 lira 50 kuruş seviyesinde bulunuyor.

18 aylık askerlik borçlanmasının mevcut maliyeti ise 267 bin 543 lira.

Asgari ücretin 2027 yılında zamlanması halinde 18 aylık askerlik borçlanmasının maliyeti de artacak.

Yüzde 28,4 zam senaryosu:

18 aylık askerlik borçlanması 343 bin 525 lira 21 kuruşa çıkacak.

Yüzde 30 zam senaryosu:

18 aylık borçlanma maliyeti 347 bin 805 lira 90 kuruşa yükselecek.

Yüzde 35 zam senaryosu:

18 aylık askerlik borçlanmasının maliyeti 361 bin 183 lira 5 kuruşa ulaşacak.

ASKERLİK BORÇLANMASI DAHA PAHALI HALE GELECEKAskerlik borçlanması da başvuru tarihinde geçerli olan asgari ücret üzerinden hesaplanan tutarlardan etkileniyor. En düşük borçlanma tutarı açısından brüt asgari ücretin yüzde 45'i dikkate alınıyor.2026 yılında en düşük günlük askerlik borçlanması tutarı 495 lira 45 kuruş olarak uygulanıyor. Buna göre aylık borçlanma tutarı 14 bin 863 lira 50 kuruş seviyesinde bulunuyor.18 aylık askerlik borçlanmasının mevcut maliyeti ise 267 bin 543 lira.Asgari ücretin 2027 yılında zamlanması halinde 18 aylık askerlik borçlanmasının maliyeti de artacak.Yüzde 28,4 zam senaryosu:18 aylık askerlik borçlanması 343 bin 525 lira 21 kuruşa çıkacak.Yüzde 30 zam senaryosu:18 aylık borçlanma maliyeti 347 bin 805 lira 90 kuruşa yükselecek.Yüzde 35 zam senaryosu:18 aylık askerlik borçlanmasının maliyeti 361 bin 183 lira 5 kuruşa ulaşacak.

YURT DIŞI BORÇLANMASINDA DA HESAP DEĞİŞECEK

Yurt dışında geçen sürelerin emeklilik hesabına dahil edilmesi amacıyla yapılan borçlanmalarda da başvuru tarihinde geçerli olan tutarlar dikkate alınıyor.

Bu nedenle yeni asgari ücretin belirlenmesiyle birlikte yurt dışı borçlanmasının maliyetinde de artış yaşanması bekleniyor. Başvuru tarihinin yeni tarifeden önce olması, borçlanma maliyetinin daha düşük tutardan hesaplanması açısından önem taşıyor.

YURT DIŞI BORÇLANMASINDA DA HESAP DEĞİŞECEKYurt dışında geçen sürelerin emeklilik hesabına dahil edilmesi amacıyla yapılan borçlanmalarda da başvuru tarihinde geçerli olan tutarlar dikkate alınıyor.Bu nedenle yeni asgari ücretin belirlenmesiyle birlikte yurt dışı borçlanmasının maliyetinde de artış yaşanması bekleniyor. Başvuru tarihinin yeni tarifeden önce olması, borçlanma maliyetinin daha düşük tutardan hesaplanması açısından önem taşıyor.

BAĞ-KUR İHYASI DA YENİ ASGARİ ÜCRETLE ARTACAK

Geçmiş dönemlerde prim borcu nedeniyle durdurulan veya silinen Bağ-Kur hizmetlerinin yeniden kazanılması için yapılan ihya işlemlerinde de maliyetler değişecek.

İhya kapsamında vatandaşın daha önce durdurulan sigortalılık süreleri için güncel prim tutarları üzerinden ödeme yapılması gerekiyor. Ödeme tamamlandığında ilgili süreler yeniden sigortalılık süresine ve emeklilik hesabındaki prim günlerine dahil ediliyor.

Bağ-Kur ihya tutarı hesaplanırken başvuru tarihinde geçerli olan prime esas günlük kazanç dikkate alınıyor. En düşük tutar açısından asgari ücret belirleyici olurken, ihya prim oranı yüzde 45 olarak uygulanıyor.

Bu nedenle 1 Ocak 2027 itibarıyla yeni asgari ücretin yürürlüğe girmesiyle Bağ-Kur ihya maliyetlerinin de yükselmesi bekleniyor.

BAĞ-KUR İHYASI DA YENİ ASGARİ ÜCRETLE ARTACAKGeçmiş dönemlerde prim borcu nedeniyle durdurulan veya silinen Bağ-Kur hizmetlerinin yeniden kazanılması için yapılan ihya işlemlerinde de maliyetler değişecek.İhya kapsamında vatandaşın daha önce durdurulan sigortalılık süreleri için güncel prim tutarları üzerinden ödeme yapılması gerekiyor. Ödeme tamamlandığında ilgili süreler yeniden sigortalılık süresine ve emeklilik hesabındaki prim günlerine dahil ediliyor.Bağ-Kur ihya tutarı hesaplanırken başvuru tarihinde geçerli olan prime esas günlük kazanç dikkate alınıyor. En düşük tutar açısından asgari ücret belirleyici olurken, ihya prim oranı yüzde 45 olarak uygulanıyor.Bu nedenle 1 Ocak 2027 itibarıyla yeni asgari ücretin yürürlüğe girmesiyle Bağ-Kur ihya maliyetlerinin de yükselmesi bekleniyor.

BORÇLANMA İÇİN SON TARİH 31 ARALIK

Mevcut tarifeden yararlanmak isteyen vatandaşlar için yıl sonuna kadar başvuru yapılması önem taşıyor. Doğum, askerlik ve diğer hizmet borçlanmalarında başvuru tarihindeki tutarlar üzerinden hesaplama yapılıyor.

Başvurular e-Devlet üzerinden gerçekleştirilebiliyor.

Hizmet borçlanmalarında, hesaplanan borcun tebliğ edilmesinin ardından ödeme için 1 aylık süre bulunuyor.

Yurt dışı borçlanması ve Bağ-Kur ihyasında ise tebliğ tarihinden itibaren 3 aylık ödeme süresi uygulanıyor.

Dolayısıyla yalnızca başvuru tarihi değil, borcun ödeme süresi de vatandaşların dikkat etmesi gereken noktalar arasında bulunuyor.

BORÇLANMA İÇİN SON TARİH 31 ARALIKMevcut tarifeden yararlanmak isteyen vatandaşlar için yıl sonuna kadar başvuru yapılması önem taşıyor. Doğum, askerlik ve diğer hizmet borçlanmalarında başvuru tarihindeki tutarlar üzerinden hesaplama yapılıyor.Başvurular e-Devlet üzerinden gerçekleştirilebiliyor.Hizmet borçlanmalarında, hesaplanan borcun tebliğ edilmesinin ardından ödeme için 1 aylık süre bulunuyor.Yurt dışı borçlanması ve Bağ-Kur ihyasında ise tebliğ tarihinden itibaren 3 aylık ödeme süresi uygulanıyor.Dolayısıyla yalnızca başvuru tarihi değil, borcun ödeme süresi de vatandaşların dikkat etmesi gereken noktalar arasında bulunuyor.

2027’DE BORÇLANMA MALİYETLERİ NEDEN ARTACAK?

Doğum, askerlik, yurt dışı borçlanması ve Bağ-Kur ihya işlemlerinde kullanılan hesaplama tutarları asgari ücret ve prime esas kazanç üzerinden belirleniyor.

Asgari ücretin yükselmesiyle birlikte bu hesaplamalarda kullanılan alt sınır da değişiyor. Bu durum, aynı süre için borçlanma yapmak isteyen bir kişinin 2026 yılında ödeyeceği tutarla 2027 yılında karşılaşacağı tutarın farklılaşmasına yol açıyor.

Bu nedenle mevcut tarifeden yararlanmak isteyenlerin yıl sonuna kadar başvuru ve ödeme koşullarını dikkate alarak işlem yapması gerekiyor. Yeni tutarlar ise 1 Ocak 2027’de yürürlüğe girecek asgari ücret üzerinden şekillenecek.

2027'DE BORÇLANMA MALİYETLERİ NEDEN ARTACAK?Doğum, askerlik, yurt dışı borçlanması ve Bağ-Kur ihya işlemlerinde kullanılan hesaplama tutarları asgari ücret ve prime esas kazanç üzerinden belirleniyor.Asgari ücretin yükselmesiyle birlikte bu hesaplamalarda kullanılan alt sınır da değişiyor. Bu durum, aynı süre için borçlanma yapmak isteyen bir kişinin 2026 yılında ödeyeceği tutarla 2027 yılında karşılaşacağı tutarın farklılaşmasına yol açıyor.Bu nedenle mevcut tarifeden yararlanmak isteyenlerin yıl sonuna kadar başvuru ve ödeme koşullarını dikkate alarak işlem yapması gerekiyor. Yeni tutarlar ise 1 Ocak 2027'de yürürlüğe girecek asgari ücret üzerinden şekillenecek.

Kaynak: https://www.yenisafak.com/galeri/ozgun/emeklilik-hesabinda-odemeler-degisiyor-1999-oncesi-ve-sonrasi-sgk-girisine-eksik-prim-formulu-netlesti-4862312

İlk yorum yapan siz olun

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir